Departament Spraw Trudnych ŻBK: Gdy inne kancelarie zawiodły
Jednym z głównych wyzwań, przed którymi stoi Departament Spraw Trudnych ŻBK, jest naprawianie błędów popełnionych przez poprzednie kancelarie prawne. Niedoświadczeni prawnicy oraz kancelarie, które ze względu na niskie ceny nie są w stanie zatrudnić profesjonalnych pełnomocników prawnych, często popełniają liczne błędy. Te zaniedbania mogą negatywnie wpłynąć na przebieg sporu z bankiem, a w najgorszym przypadku doprowadzić do przegrania sprawy. Wielu frankowiczów, rozczarowanych przewlekłością postępowania lub niezadowolonych z jakości dotychczasowego wsparcia prawnego, zwraca się do ŻBK o pomoc.
Niestety, sprawy frankowe stały się bardzo popularne i każdy chce się nimi zajmować, a nie każdy ma wytaczające doświadczenie i odpowiednie zaplecze. Procesy frankowe są na ogół długotrwałe i nie kończą się na jednym piśmie, jak niektórym się wydaje. Częsty problem, który rozwiązuje Department Spraw Trudnych ŻBK, to niewłaściwie wyliczone i sformułowane roszczenia przez poprzednią kancelarie. Bywa, że niezadowoleni z usług poprzedniego prawnika kredytobiorcy przychodzą do ŻBK na kilka dni przed rozprawą. Wówczas nasi eksperci często pracują niemalże 24 godziny na dobę, starając się, jak najlepiej przygotować, przeanalizować materiały od klienta i znaleźć optymalne rozwiązania.
W Departamencie Spraw Trudnych ŻBK frankowicze otrzymują profesjonalną pomoc prawną, której odmówiono im w innych kancelariach. Departament ten zajmuje się sprawami uznanymi przez wielu prawników za beznadziejne lub trudne do rozwiązania. W ŻBK przejmujemy te przypadki i z sukcesem je wygrywamy.
„Czas jest tu kluczowy, a błędy wcześniejszych pełnomocników prawnych stanowią dodatkowe wyzwanie. W sytuacji gdy mamy tego czasu więcej, możemy się lepiej przygotować, w sposób bardziej „dalekosiężny”, czyli możemy planować, co będzie na przyszłość. Jednak gdy mamy krótki okres na przygotowanie, bo sprawa trafiła do nas po innej kancelarii i rozprawa odbędzie się za kilka dni, to wpierw staramy się przygotować do tego pierwszego, najważniejszego momentu, czyli rozprawy, a dopiero później myślimy o tym, jak dokładnie poprowadzimy sprawę w przyszłości” – mówi główny ekspert Departamentu Spraw Trudnych ŻBK adw. Patryk Szpura.
Jak wygląda pomoc ŻBK w najtrudniejszych sprawach frankowych?
Czasem są sytuacje, kiedy stan prawny jest na tyle zagmatwany, że i sądy nie wiedzą, co robić. Sądy zawieszają takie sprawy, składają pytania, a często próbują się ich po prostu pozbyć. Wówczas sprawa trafia do Departamentu Spraw Trudnych ŻBK, który intensywnie pracuje nad jej „odblokowaniem”, przygotowując dla sądu odpowiednią argumentację prawną.
„Przede wszystkim analiza, zapoznawanie się z dokumentami i układanie tego w jedną całość. Następnie, próba rozbicia zagadnień prawnych na mniejsze, konkretne problemy. W dalszej kolejności analiza prawna tych elementów. Potem szukanie pomysłów jak je rozwiązać, a następnie przeszukiwanie publikacji prawnych i orzeczeń w celu weryfikacji pomysłu. W przypadku gdy dana kwestia nie jest przesądzona albo była przesądzana dawno, albo jest niejednolita, próba przekonania sąd, że nasze podejście do danego problemu jest sprawiedliwe, lepsze bądź zgodne z prawem” – opowiada o swoich codziennych wyzwaniach główny ekspert Departamentu Spraw Trudnych ŻBK.
Dla efektywnego rozwiązywania tzw. „trudnych spraw” bardzo ważne jest zaangażowanie całego zespołu i współpraca z wieloma działami. Zaplecze, jakim dysponujemy w ŻBK, pozwala na sprawne prowadzenie najbardziej skomplikowanych procesów. Niezwykle istotny jest Dział Analiz Ekonomicznych ŻBK. To tam rozpoczyna się pierwszy etap przygotowywania pozwu.
„Musimy sprawdzić, jakich kwot możemy żądać, jakie może być ewentualne ryzyko dla kredytobiorcy, o co moglibyśmy wystąpić w przyszłości. Ustalamy strategię w oparciu o
ekonomiczne wyliczenia, bez tego nie da się prowadzić sprawy. Bardzo ważne jest też wsparcie administracyjne, aby móc sprawnie pisma odbierać, wysyłać, przygotowywać, skanować i kontaktować się z klientami” – tłumaczy adw. Patryk Szpura.
Jak Department Spraw Trudnych ŻBK wspiera frankowiczów?
Prowadzenie skomplikowanych spraw wiąże się z ogromnymi emocjami i licznymi wątpliwościami. Departament Spraw Trudnych ŻBK dokłada wszelkich starań, aby rozwiać wszelkie obawy i zapewnić klientom wsparcie na każdym etapie postępowania.
„Trudno jest przygotować się do rozprawy od strony klienta zupełnie bez emocji, mimo że próbujemy jak najdokładniej wyjaśnić, w jaki sposób proces będzie przebiegał i jak będzie wyglądała rozprawa. Nie jest łatwo przekonać kredytobiorcę, żeby w pełni tych emocji się pozbył. Według mnie jest to w zasadzie niemożliwe. Naszą pracą jako pełnomocników procesowych jest zminimalizowanie tych trudnych emocji, przedstawienie wszystkich możliwości przebiegu rozprawy, tak aby klient nie był niczym zaskoczony” – mówi adw. Patryk Szpura.
Departament Spraw Trudnych ŻBK to nie tylko rozwiązywanie skomplikowanych przypadków, ale także edukacja kredytobiorców. Życie Bez Kredytu ma kilka dróg komunikacji z poszkodowanymi przez banki. To bardzo ważne, ponieważ musimy walczyć z lobby bankowym, które przy swoich olbrzymich budżetach może z łatwością zdominować interent, prasę i inne media za pomocą materiałów sponsorowanych. Misją ŻBK jest informować kredytobiorców o stanie faktycznym, próbując przezwyciężyć bankową propagandę. Dlatego prowadzimy liczne webinary i publikujemy na naszym blogu oraz social mediach artykuły, wywiady, video, z których frankowicze mogą czerpać informacje na temat ich realnej sytuacji prawnej. Dzięki temu wielu kredytobiorców może się dowiedzieć, że istnieje wyjście z trudnej sytuacji, w której znaleźli się z winy banku.